ENERGIA. TO DZIAŁA! SZKOŁA PODSTAWOWA FIZYKA – 23 lekcje
Opis
Uczniowie poznają różne rodzaje energii oraz dowiadują się, jak się ona zmienia. Analizują energię, jaką wytwarzają ich ciała, energię potencjalną i kinetyczną, ruch fal oraz alternatywne formy energii.
Energia to złożone i nieco abstrakcyjne pojęcie, z którego zrozumieniem uczniowie mogą mieć trudności.
Pracując z modułem Energia. To działa!, uczniowie poznają różne rodzaje energii i zachodzące pomiędzy nimi przemiany. Analizują, w jaki sposób energia jest dostarczana do ich organizmów oraz rozpoznają jej źródła w otaczającym ich świecie. Identyfikują i porównują dwa rodzaje energii mechanicznej: kinetyczną i potencjalną. W oparciu o doświadczenia z budowanymi przez siebie obwodami elektrycznymi, uczniowie poznają koncepcję transportu i przemian energii.
Zajmują się również ruchem falowym jako sposobem przenoszenia energii i informacji.
Ponadto poznają pojęcia odnawialnych i nieodnawialnych zasobów energii, a także analizują wady i zalety alternatywnych źródeł energii. Tworzą modele turbin wiatrowych i kół wodnych oraz omawiają ich funkcje.
Na koniec uczniowie wykorzystują zdobytą wiedzę w praktyce, projektując własny eksperyment, odpowiadający na konkretne pytanie na temat energii.
Każdy moduł jest zestawem klasowym i/lub szkolnym, co oznacza, że zawiera kompletny zestaw elementów potrzebnych do wykonania doświadczeń w zespołach złożonych z wielu uczniów.
Nie trzeba kupować kilku sztuk zestawów, by zorganizować wielokrotną, klasową pracę badawczą w wybranym temacie.
Zawartość modułu ENERGIA. TO DZIAŁA!
– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej | 1 |
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi | 1 |
– materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie | 30 |
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) | 1 |
– elektroskop | 1 |
– zestaw przewodników i izolatorów | 1 |
– miernik uniwersalny | 2 |
– pałeczki do elektryzowania | 2 |
– piłeczki pingpongowe | 16 |
– baterie alkaliczne R20 | 36 |
– uchwyt na baterie R20 | 45 |
– brzęczyk elektryczny | 5 |
– silniczek elektryczny | 5 |
– mini żarówka 2V 0,06A | 20 |
– oprawka mini żarówki | 30 |
– przewód na rolce (dł. 30m) | 1 |
– cążki do cięcia przewodów i zdejmowania izolacji | 1 |
– termometr zanurzeniowy z podwójną skalą, stopniami Celsjusza i Fahrenheita ( zakres: od -10 do 110 stopni C) | 30 |
– ogniwo słoneczne (10×7 cm) | 5 |
– pręty drewniane (0,6×30 cm) | 10 |
– niebieskie, nieprzeźroczyste kulki | 40 |
– karton konstrukcyjny (23×30 cm), kolor biały | 50 |
– humus ogrodowy (poj. 1,6 l) | 1 |
– pipety skalowane (poj. 3 ml) | 8 |
– linijka (dł. 30 cm) | 16 |
– cienki, mocny sznurek (dł. 60 m) | 1 |
– słomki do napojów, czerwone/białe (dł. 20 cm) | 100 |
– słomki do napojów, przezroczyste (dł. 20 cm) | 150 |
– pojemnik plastikowy (poj. 5,5 l) | 8 |
– rolki taśmy klejącej | 8 |
– łyżeczki plastikowe | 50 |
– pokrywka plastik (poj. 0,4 l) | 10 |
– kubek plastikowy (poj. 250 ml) | 32 |
– kubek styropianowy (poj. 230 ml) | 25 |
– kubek plastikowy (poj. 30 ml) | 60 |
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” | 1 |
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) | 1 |