Producenci
STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT SZKOŁA PODSTAWOWA BIOLOGIA – 21 lekcji
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalni
Opis
Ten moduł poszerza wiedzę uczniów na temat budowy roślin i zwierząt oraz tego, jaki ma ona wpływ na przetrwanie organizmów.
Uczniowie mają możliwość empirycznego zapoznania się z wewnętrznymi i zewnętrznymi strukturami roślin i zwierząt.
Podczas pracy z modułem Struktury roślin i zwierząt uczniowie rewidują swoją dotychczasową wiedzę na temat organizmów oraz poznają budowę i zachowania roślin i zwierząt. Wyciągają wnioski na temat potrzeb, jakie muszą być spełnione, aby organizmy mogły rozmnażać się, rosnąć i przetrwać w swoim środowisku.
Dzięki realizacji kolejnych, zawartych w module, działań badawczych uczniowie poznają budowę konkretnych roślin i zwierząt. Identyfikują behawioralne i strukturalne adaptacje różnych organizmów i dyskutują o tym, w jaki sposób każda z nich wpływa na przetrwanie. Dyskusję tę wspiera dostępna dla uczniów sekcja kalmara i kwiatu. W ramach pracy z modułem omawia się również pięć zmysłów i bada ich znaczenie dla przetrwania zwierząt. Prowadzona przez nauczyciela sekcja mózgu owcy wprowadza pojęcie przetwarzania informacji. Ma to na celu uświadomienie uczniom, w jaki sposób zmysły wywołują działania pomagające zwierzętom przetrwać.
W module szczegółowo jest omawiany zmysł wzroku – uczniowie dowiadują się, jak działa oko i w jaki sposób widzimy obrazy. Dostępna sekcja krowiego oka pozwala na doświadczalne zapoznanie się z budową tego narządu. Uczniowie dyskutują o falach światła i o tym, dlaczego różne zwierzęta widzą kolory inaczej.
Finalnie, na podstawie swojej wiedzy na temat zmysłu wzroku u różnych zwierząt, uczniowie projektują model ulepszonego ludzkiego oka i oceniają swoją pracę.
Każdy moduł jest zestawem klasowym i/lub szkolnym, co oznacza, że zawiera kompletny zestaw elementów potrzebnych do wykonania doświadczeń w zespołach złożonych z wielu uczniów.
Nie trzeba kupować kilku sztuk zestawów, by zorganizować wielokrotną, klasową pracę badawczą w wybranym temacie.
Zawartość modułu STRUKTURY ROŚLIN I ZWIERZĄT
| – przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej | 1 |
| – scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi | 1 |
| – drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie | 30 |
| – dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) | 1 |
| – mikroskop elektroniczny USB 25X200 z oprogramowaniem | 1 |
| – zestaw preparatów biologicznych 1 szt. w pudełku | 1 |
| – preparat: oko krowy | 2 |
| – preparat: mózg owcy | 1 |
| – preparat: kałamarnica (o dł. 30 cm) | 10 |
| – olejek goździkowy (poj. 7 ml) | 1 |
| – olejek miętowy (poj. 7 ml) | 1 |
| – nożyczki sekcyjne (niklowane) | 8 |
| – skalpel ze stali nierdzewnej (jednorazowy, niesterylny) | 1 |
| – plansza sekcyjna (budowa oka krowy) | 1 |
| – plansza sekcyjna (budowa kałamarnicy) | 8 |
| – okulary ochronne (duże) | 1 |
| – okulary ochronne, wentylowane | 30 |
| – grube rękawiczki nitrylowe, jednorazowe, niesterylne, bezpudrowe do celów laboratoryjnych | 300 |
| – diagnostyczna latarka lekarska | 8 |
| – latarka LED (z bateriami) | 1 |
| – niebieski barwnik spożywczy (poj. 30 ml) | 1 |
| – kleszczyki plastikowe (dł. 13 cm) | 8 |
| – lupy | 32 |
| – szklana, płaska , przeźroczysta podkładka | 10 |
| – nasiona czerwonej fasoli | 120 |
| – nasiona rzodkiewki | 2 |
| – zestaw fotografii struktur roślinnych i zwierzęcych | 8 |
| – 4-kolorowy zestaw masy Playfoam | 1 |
| – ręczniki papierowe (rolka) | 1 |
| – torebki papierowe | 50 |
| – waciki bawełniane (kulki) | 300 |
| – papier ścierny (arkusz 5×5 cm) | 4 |
| – tacki ze styropianu (17×23 cm) | 24 |
| – woreczki foliowe „strunowe” (30×38 cm) | 20 |
| – woreczki foliowe „strunowe” (5x 7,5 cm) | 32 |
| – woreczki foliowe „strunowe” (10x 15 cm) | 32 |
| – kubki plastikowe z pokrywkami (poj. 60 ml) | 32 |
| – przeźroczyste kubki plastikowe (poj. 750 ml) | 10 |
| – pojemnik z plastiku (poj. 3,7 l) | 3 |
| – drewniane spinacze (klamerki) | 18 |
| – plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Komórki i tkanki” | 1 |
| – plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” | 1 |
| – duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) | 2 |